شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۳:۵۱

بحران زیست محیطی در ‌آب‌های اقلیمی‌کویت

باشگاه خبری فراساحل: به دنبال تلف شدن هزاران قطعه از آبزیان دریایی در ‌آب‌های منطقه ای کویت در محدوده خلیج فارس طی هفته گذشته، شورای عالی محیط زیست کویت امروز نشست اضطراری برگزار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایرنا، دلیل اصلی تلف شدن آبزیان و جانداران دریایی در محدوده ‌آب‌های اقلیمی‌کویت، آلودگی شدید آب خلیج فارس به دلیل تجمع پس‌آب‌های نفتی می‌باشد و مکان اصلی آلودگی که رصد شده است در بخش منتهی الیه خلیج فارس می‌باشد. تلف شدن تعداد زیادی از آبزیان در کویت طی هفته گذشته موجب خودداری خیل عظیمی‌از مردم این کشور از خرید ماهی شده و صنعت ماهیگیری کویت که صنعتی پردرآمد و ریشه دار در این کشور ‌می‌باشد را با مشکل مواجه کرده است.

همچنین با توجه به اینکه کویت آب شرب خود را از راه تصفیه آب خلیج فارس تأمین ‌می‌کند، کارشناسان محیط زیست هشدارهای فراوانی را نسبت به بروز مشکلات بهداشتی در این زمینه در صورت ادامه روند آلودگی آب خلیج فارس، صادر کرده‌اند. دولت کویت در بسیاری از مناطق ساحلی شهروندان را از شنا کردن منع ‌می‌نماید، سازمان محیط زیست کویت در واکنش به گزارش‌های مکرر مبنی بر مشکلات زیست محیطی از جمله تلف شدن آبزیان به دلیل آلودگی آب، اجرای طرح‌های متعددی را آغار کرده است. ازسوی دیگر فصل طولانی گرما در کویت، خشکسالی در این کشور را گسترش داده و نابودی پوشش گیاهی بیابانی، منجر به افزایش پدیده ریزگردها شده است.

کویت که تاکنون از پدیده ریزگردها خسارت‌های فراونی متحمل شده٬ سعی کرده است با اجرای طرح‌های بیابان زدایی این چالش‌ها را پشت سرگذارد که توفیق چندانی در این زمینه نداشته است. نبود تالاب یا منابع آبی زیرزمینی و بارش کم نیز خشکسالی در کویت را افزایش داده است و دستگاه‌های ذی ربط هزینه‌های هنگفتی را صرف تصفیه آب دریا ‌می‌کنند. خشکسالی و گرمای هوا همچنین اجازه فعالیت‌های کشاورزی را ‌نمی‌دهد و کویت را به واردکننده انواع مختلف صیفی جات تبدیل کرده است. برخی مشکلات کنونی زیست محیطی در کویت نیز برگرفته از پدیده 'ال نینو' است که به صورت غیرمنتظره ای بر این کشور تاثیر گذار بوده است.



  کد خبر : 3589
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :